مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: میزان صرفه جویی مصرف سوخت‌های فسیلی به عنوان اصلی‌ترین عامل آلودگی هوا به دلیل استفاده از مترو در تهران سالانه برابر با 350 میلیون لیتر است

مهندس محسن هاشمی در گفتگو با مهر با اعلام این مطلب تصریح کرد: هر سفر با مترو 7‌دهم لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت در بر خواهد داشت و هم اکنون نیز سالانه دست کم 500 میلیون سفر با مترو در تهران انجام می گیرد.

وی افزود : با توجه به اینکه در صورت نبود مترو این تعداد مسافر با اتوبوس و دیگر وسائل نقلیه شهری جابه جا می شدند متوجه میزان بسیار زیاد صرفه جویی ناشی از این مسئله می شویم.

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه اظهارداشت: انرژی مورد نیاز برای حرکت قطارهای مترو از طریق برق تامین می‌شود که این سوخت هیچ گونه آلودگی برای هوای شهر ندارد و می‌توان گفت مترو پاکترین سیستم حمل و نقلی شهری است.

هاشمی با اشاره به شرایط تولید برق در کشور گفت: اگر چه سوخت مورد نیاز برای فعالیت برخی از این نیروگاه‌های تولید برق سوخت‌های فسیلی است که در افزایش آلودگی هوای کره زمین بی‌تاثیر نیست اما چون نیروگاه‌های تولید برق در خارج از شهرها مستقر هستند طبیعتأ حرکت قطارهای مترو هیچ گونه آلودگی برای هوای شهر ایجاد نخواهد کرد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه با اشاره به ثمرات استفاده از مترو در زمینه آلودگی هوای تهران گفت: مسئولان برای کاستن از میزان آلودگی هوای پایتخت باید کمک کنند تا فرایند توسعه مترو در سطح شهر گسترش یابد.

هاشمی تاکید کرد: سیستم حمل و نقل جایگزین مترو، اتوبوس و سواری است که علاوه بر آلودگی برای هوای شهر از لحاظ صوتی و بصری نیز موجب اغتشاش و آلودگی می‌شود در صورتی که مترو هیچ کدام از این نقاط ضعف را ندارد.

ایستگاه قیطریه مدتهاست که آماده شده

محسن هاشمی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرنگار مهر با اعلام اینکه ایستگاه قیطریه تهران مدت زیادی است آماده شده گفت: این ایستگاه مدتها پیش به شرکت بهره‌برداری تحویل شده بود که به دلیل کمبود واگن از آن استفاده نمی‌شد.

مدیرعامل شرکت قطار شهری تهران و حومه اظهار داشت: با وارد شدن قطارهای جدید مترو به سیستم حمل و نقل قطار شهری به زودی این ایستگاه نیز برای خدمات رسانی به مردم فعال خواهد شد.

کد خبر 98724

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز